dimecres, 20 de novembre de 2013

Taller de petits electrodomèstics

Ahir l'Héctor i el Pablo ens ensenyaren com podem arreglar petits electrodomèstics. Els dos són talleristes del Reparat Millor que Nou, un servei de suport i assessorament gratuït per als ciutadans perquè nosaltres mateixos puguem transformar i millorar objectes espatllats o que han quedat antiquats. Es tracta d'una estratègia promoguda per l'AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) per evitar la generació de residus, amb el lema: Sempre és millor REPARAR que comprar un de nou.

Primer de tot ens exposaren com amb senzilles reparacions i amb un bon manteniment podem allargar la vida dels nostres electrodomèstics. Vàrem saber que sobre tot els petits aparells elèctrics, s'escalfen o bé giren i que ajudant-los a fer bé aquests dos processos podem aconseguir grans resultats. Com per exemple, esmolant les fulles d'una batedora amb una llima de ferro, aplicant oli de maquinària a les parts de roçament d'una màquina d'afaitar per que giri millor o netejant la brutícia per evitar un sobreescalfament.

Aprenguérem també que només un 10% dels residus que produïm van a deixalleries. Tota la resta no se n'aprofita ni es recicla res. També, que l'stand by dels televisors encès durant 14 hores equival a unes 3 hores d'ús. Per aquest motiu, és important desconnectar amb el botó o treure el cable.

Hem de tenir present, que tot producte té un cicle de vida. És a dir, el procés pel qual passa des de que es crea fins que es destrueix. Ells ens recomanaren veure el vídeo: "La Historia de las Cosas". Igual que hem de saber també, el que és l'obsolència programada. Un sistema que garanteix que un aparell deixi de funcionar en un temps determinat. Com per exemple, fent que la calor ressequi els plàstics i es trenquin o amb sistemes de protecció ineficients entre d'altres. Un documental que ens parla sobre aquesta problemàtica és: "Compra, llençar, compra".

El més important que cal remarcar és que a vegades, val més comprar productes de major potència que consumeixin una mica més, però que això ens garanteix que funciona millor i que la seva vida serà d'una durada més llarga. S'ha de fer una compra reflexiva. Hem de procurar alhora de pagar per un producte coses com: observar si és fàcilment desmuntable; de gama mitjana o alta; amb ecoetiqueta; no gaire sofisticats; que s'endollin, ja que les bateries es fan malbé...

Un aspecte important a tenir en compte després d'adquirir un producte, és conservar el tiquet i la garantia. Amb ells, podrem reclamar qualsevol deficiència que tingui.

I ara si, mans a l'obra!

No obstant, prèviament, unes recomanacions:
 - S'ha d'anar ben equipats. Guants, ulleres de protecció i roba que es pugui trencar i/o embrutar.
- Tenir a mà eines importants que farem servir. Tornavís, draps per netejar, pots per posar cargols, una càmera de fotos (Important! Fer una foto prèvia al desmuntatge, ens garanteix saber on estaven les peces inicialment).

Abans de començar a obrir els aparells espatllats, els nostres assistents analitzaren d'on podia sorgir el problema. Per això i amb l'ajuda d'un tester, primer de tot miraren si arribava bé l'electricitat a tot arreu. Després pensaren si podia ser problema de resistència, generant un mal escalfament o bé, si era un problema de motor, un punt difícil d'arreglar.

Algun dels assistents va poder marxar a casa amb un aparell que havia aconseguit "tornar a la vida".

I tu, t'animes a arreglar i reparar objectes? Contacta amb el Reparat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada